zondag 30 mei 2010

Concertkleding compleet

Eline was nog niet klaar met alleen een concertjurk. Er moest ook nog iets bij van de speciale ensemblestof, blauwe nickyvelours. Ik ben begonnen met een rimpelvestje Kerstin. Die heb ik ook voor Elines vioolvriendinnetje gemaakt. Het was erg leuk om de beide vestjes tegelijk te maken. Maar omdat het concert in juni is, wilde ik voor het geval dat het 30 graden is ook nog wel iets met korte mouwen. Dat werd een bolero, de Roos 3026a, maar dan met ingekorte mouwen. Een heel eenvoudig patroon, maar ik deed alles fout wat je fout kunt doen. (panden DWARS knippen, voor- en achterpand aan elkaar spelden zonder de raglanmouw ertussen, beleggen verkeerd aan elkaar naaien) Ondanks alles is het gelukt.

Voor erbij nog wat haaraccesoires: een haarband, een haarelastiekje waar ik overgebleven sliertjes aan heb gebonden en een frutsel. Welke Eline gaat gebruiken weet ik nog niet. Zelf vind ik het elastiekje met sliertjes wel erg leuk. En er zijn altijd anderen die de andere dingen kunnen gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten