woensdag 15 juli 2009

tricot halterjurk


Ik had een poosje terug twee haltertops voor Eline gemaakt (zie paar berichten naar onderen). Het was een makkelijk en snel patroon en ik heb het verlengd voor een halterjurk. De stof had ik gekocht voor een T-shirt, maar ik vond het achteraf eigenlijk leuker voor een jurk. Ik had wel weer het probleem dat de achterkant te wijd werd, maar dat heb ik op dezelfde manier opgelost als bij de tweede haltertop, een extra plooitje achterin. De tops had ik met strikbandjes voor achter in de hals gemaakt, nu wilde Eline graag een halslus. Die rekte bij het naaien zover uit (en ik had 'm al 'n stuk korter dan het patroon aangeeft), dat ik er alsnog een nepstrik achterin heb gelegd. De volgende keer worden het dus weer strikbandjes. Verder vind ik het een erg leuke jurk geworden die zeker meegaat op vakantie. (Nou maar hopen op goed weer in Denemarken)
Ik heb meteen nog maar een haarband erbij gemaakt, ik had nu toch het goede garen op de machine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten