vrijdag 17 juli 2009

Tas met poppenkleren

Vandaag hebben we een jarige Jet in huis: Jente wordt twee. Voor de gelegenheid hebben Eline en ik haar een pop gegeven met kleren erbij. Eigenlijk hadden we er nog wat meer willen maken, maar dat kwam er niet zo van. De tas is een patroon van Farbenmix, van een omkeerbare sporttas. Ik heb hem niet omkeerbaar gemaakt. Het halterjurkje onder is een variatie op de Yola (FM) die ik voor Jente heb gemaakt. Die Yola komt nog wel duidelijker op de foto, maar het feestvarken slaapt nu even. De kleren voor de pop komen grotendeels van Wollyonline.
Het topje rechtsboven op de foto heeft Eline gemaakt. Het verbaast mij soms hoeveel ze al kan. Het spelden doe ik grotendeels, want dat vindt ze echt lastig, maar verder heb ik alleen de armsgaten doorgestikt en het klittenband achterop genaaid, omdat haar naaimachine daar niet sterk genoeg voor is.
Jente was erg blij met haar pop, en met alles eromheen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten